Oсновна школа

Митрополит Михаило - СОКОБАЊА

  • Повећај величину текста
  • Подразумевана величина текста
  • Смањи величину текста
Извештај о реализованим часовима 2017/2018

Евалуација пројекта „Образовање за права детета“

 

Наша школа је делимично успела да организује образовање о правима детета у складу са критеријумима Модел школе, тако да је реализовано по 8 часова по одељењу а на нивоу школе је 642 часова. 84 наставника реализују часове о ПД, што је 78% од свих наставника у школи.

Предмети кроз које интегришемо ПД су: српски језик, математика, географија ,историја, хемија, биологија, физика, енглески језик, француски језик, информатика, ликовна култура, физичко васпитање, музичка култура, сон/природа и друштво, чувари природе, техничко и информатичко образовање, изборне предмете, верску наставу, грађанско васпитање и слободне активности, што представља све предмете. Часови су уведени у Дневник рада. Посебно бих могли да истакнемо да велики број наставника који раде у издвојеним одељењима у већој мери реализује часове ОПД у редовној настави.

У почетном периоду реализације пројекта, већина наставника није видела могућност повезивања садржаја редовне наставе са ПД, нису се осећали компетентно.Реализоване обуке, понуда ресурс пакета и размена искустава (примера добре праксе), допринеле су промени ситуације. Часови из Ресурс пакета се користе делимично, јер већи број наставника сматра да су им раније били више потребни, а да сада сами осмишљавају часове и проналазе могућности за интеграцију разноврсних тема ОПД у велики број часова.

Наставници су показали заинтересованост за обуке. За сваки семинар је било више заинтересованих наставника од броја који је могао да се укључи. Више од 70 наставника прошло је обуку макар у једном од програма, а око 30 наставника похађало је сва три програма.

Учесници обука су били задовољни садржајем, методама рада и начином вођења семинара.У значајном броју ситуација је долазило до „Аха“ ефекта – освешћивање ситуација у којима су присутне предрасуде, шта све јесте дискриминација, колико је присутна квази партиципација и манипулација у свакодневном функционисању, у којој мери кроз наставу подстичемо више мисаоне процесе, у којој мери обезбеђујемо примену наученог, повезивање са свакодневним животом...Та врста освешћивања, свакако, јесте предуслов квалитетнијег односа и рада са децом.

Као стручно усавршавање видимо и искуства која смо стекли кроз програм интеркултуралне размене и боравак у Песталоци селу.Холистички приступ – истовремено ангажовање мисаоних процеса, емоција и примена практичних активности (глава-срце-руке) видимо као могућност мотивисања ученика, обезбеђивања трајнијих знања и оствараивања квалитетније комуникације.

Допринос унапређивању наставе дају и организована интерна стручна усавршавања која су, такође, део акционог плана - представљање примера добре праксе, анализа квалитета задатака, тимска израда материјала и наставних средстава.

Сматрамо да се промена везана за наставу десила у смислу боље информисаности и разумевања суштине ДП, као и у смислу унапређивања начина рада и интеракције наставник – ученик. По нашој процени, сада већи број наставника улаже већи напор за проналажење начина активирања ученика, осмишљавање задатака, материјала и наставних средстава која излазе у сусрет различитим стиловима учења и могућностима ученика.Средства и потрошни материјал који су обезбеђени пројектом значајна су подршка оваквом начину рада. Ради се на изради ресурс пакета (панои, слагалице, пласифициране картице, интерактивне словарице, временске ленте...).

У својим извештајима о реализацији часова наставници су навели следеће:

„Мислим да је евалуација од стране ученика добра из разлога што помаже да видим како ме ученици виде, шта је то што би могла другачије да радим да би сам наставни процес био успешнији и моје виђење сопственог рада било објективније. Самим тим би и сараднички однос са ученицима био побољшан.“

„Ученици су били изузетно заинтересовани, активно су учествовали у раду, показали су знање и умеће да повежу и разумеју садржаје из Конвенције о правима детета и реалности са којом се свакодневно сусрећу. Готово увек, ученици у школи, а и сва деца, очекују од одраслих да обезбеде поштовње свих њихових права. То не подразумева неразумевање да њихова права произилазе из обавеза. И они ученици који крше права и обавезе, констатују да је њихова жеља, заправо, да им одрасли помогну и врате их на прави пут.“

„Уз активан рад на часовима, ученици су дали велики допринос овој теми кроз израду паноа и презентација(Права деце, Сви смо једнаки-без обзира на боју коже, пол или порекло, Очистимо Србију, Помозимо другарима са посебним потребама, Хигијена у учионици).“

„У реализацију овог пројекта сам се укључила већ од почетка – тј. када је цела школа ушла у сарадњу са другим школама у Србији. Сами садржаји у настави француског језика од 5-8. разреда омогућавају континуирано бављење овом темом. Након похађања семинара, уследило је и писање наставних припрема за извођење наставе. У раду користим своју припрему наставне јединице „OKAPI forum“-Nous sommes contre la violence-ОКАПИ форум-Ми смо против насиља (7.разред) која се већ налази у ресурс пакету.“

Општи закључак је да су часови у којима су реализовани уз примену садржаја ОПД разноврснији, деца заинтересована за сваки разговор којим се садржаји наставних јединица повезују са њиховим искуствима и свакодневним животом.

Објављен је рад Тања Д., Зденка М, Партицаптивна права као прицип у васпитно-образовном процесу, Зборник радова, Висока школа за васпитаче струковних студија, Алексинац, 2015.

У наредном периоду планирамо да радимо на унапређивању квалитета часова, као и на укључивању већег броја наставника.

 


Банер

Бројач посета сајту

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterДанас83
mod_vvisit_counterЈуче134
mod_vvisit_counterОве недеље541
mod_vvisit_counterПрошле недеље678
mod_vvisit_counterОвог месеца1595
mod_vvisit_counterПрошлог месеца3039
mod_vvisit_counterУкупно282794

Online (20 задњих минута): 1
Your IP: 54.159.44.54
,
Сада је: 15-11-2018 14:19

Пријава корисника

Online

Имамо 11 гостију на мрежи

Google:  Google pictures:  Yahoo:  MSN: